3 ćwiczenia, które pomogą Ci żyć bardziej świadomie

Natural Mojo Shoot 03 230

Czy wiesz, w jaki sposób praktykować świadome życie? Poprzez wpływanie na swoje samopoczucie. Aby wprowadzić Cię w temat, przedstawiamy nasze trzy ulubione ćwiczenia, które są drogą ku dobremu samopoczuciu. Możesz je wprowadzić do swojego życia, zmodyfikować lub czerpać z nich inspirację.

Skupmy się od razu na ćwiczeniach, pomijając omawianie tego, czym jest świadome życie. Jeśli jednak chcesz się najpierw zapoznać z teorią, przeczytaj nasz artykuł „Czym według nas jest świadome życie?”. Następnie wróć do tego tekstu i rozpocznij ćwiczenia.

Najlepszym aspektem naszych ćwiczeń jest ich prostota. Możesz bez problemu włączyć je do swojej codzienności bez żadnego dodatkowego sprzętu, takiego jak mata do ćwiczeń. Niech towarzyszą Ci przez cały dzień – od momentu przebudzenia, aż po pójście do łóżka.

Natural Mojo Shoot 03 38

1. Zostań w łóżku i oddychaj

To absolutny numer jeden na każdej liście – oddychanie… oddychanie… i jeszcze raz oddychanie! Tego tematu nie mogło również zabraknąć wśród naszych ćwiczeń, gdyż właśnie w ten sposób zaczynamy każdy dzień.

  • Daj swojemu ciału czas na to, by mogło się rozbudzić – zrelaksowane i pozbawione stresu.
  • Zostań w łóżku, ale nie zamykaj oczu, żeby ponownie nie zasnąć.
  • Poczuj swój oddech, skupiając się na okolicy brzucha.
  • Oddychaj głęboko w równym, spokojnym rytmie.

Kiedy wyczujesz odpowiedni moment, wstań z łóżka i przywitaj dzień z uśmiechem. Wskazówka: nastaw budzik, abyś każdego poranka mógł znaleźć trochę czasu na wykonanie tego ćwiczenia.

2. Ciesz się naturą

Wszyscy jesteśmy dziećmi Matki Natury. Lecz jak często w naszym codziennym pośpiechu znajdujemy czas na to, by pospacerować wśród drzew, kwiatów i łąk? W Natural Mojo cenimy wszystko, co naturalne – w końcu to część naszej nazwy. Nie oznacza to jednak, że codziennie przytulamy się do drzew. Czasami wystarczy kilka spojrzeń.

  • Usiądź na ławce w parku choć raz w tygodniu.
  • Wyłącz telefon i odetnij się na moment od mediów społecznościowych.
  • Skieruj wzrok na drzewo, kwiaty lub zieloną łąkę pełną życia.
  • Kiedy pojawią się inne myśli, skup się na oddechu.
  • Pamiętaj, że rośliny również żyją i oddychają.

Może poczujesz się tam tak dobrze, że ławka w parku stanie się Twoim ulubionym miejscem odpoczynku? Czyż to nie brzmi pięknie?

Natural Mojo Shoot 03 132

3. Znajdź chwilę na refleksję

Netflix czy podcast – co jest najlepsze na sen? My odrzucamy obie opcje i tuż przed pójściem do łóżka skupiamy się na sobie. Ważne: jeśli to możliwe, dopuszczaj do siebie wyłącznie pozytywne myśli. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zawsze przychodzą one na zawołanie, dlatego polecamy skupiać się na wspominaniu trzech pięknych, szczęśliwych, kojących lub zabawnych momentów, które wydarzyły się w ciągu ostatnich kilku dni.

  • Wyłącz urządzenia elektroniczne, by całkowicie wyciszyć pokój.
  • Zamknij oczy i skup się na rytmicznym oddechu.
  • Pomyśl o niedawnym wydarzeniu, które dobrze Ci się kojarzy.
  • Przypomnij sobie przyjemne uczucie, jakiego doznałeś.
  • Symbolicznie przenieś wspomnienie do swojej wewnętrznej biblioteki.
  • Pomyśl o kolejnych dwóch pozytywnych sytuacjach, jakich ostatnio doświadczyłeś.

Twoja wewnętrzna biblioteka jest jak nasz domek na drzewie. To miejsce, które należy tylko do Ciebie, wypełnione książkami pełnymi pozytywnych wspomnień.

Daj się zainspirować

Powrót do artykułów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *