5 praktycznych wskazówek, które pomogą zacząć Ci żyć świadomie!

Mindfulmonday Pl

Dla wielu z nas, przymusowe zamknięcie w domu i praktykowanie dystansu społecznego jest bardzo trudne, lecz jeżeli spojrzymy na to z drugiej strony, daje nam to wiele możliwości. Mamy dużo czasu dla siebie, na swój rozwój osobisty – oczywiście jeśli wykorzystamy ten czas z większą świadomością. 

Zacznijmy od śniadania. Ile razy przed kwarantanną zamiast pełnowartościowego posiłku kończyło się na gotowej kanapce z lokalnej piekarni? Co gorsza, zjedzonej w pośpiechu, bo przecież o 9 już zaczynasz pierwsze spotkanie. 

„Jesteśmy tym, co jemy” – rzekł w XIX wieku słynny filozof Ludwig Feuerbach. Po dzień dzisiejszy zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Ważne jest jednak, to w jaki sposób jemy. 

To samo dotyczy tego, jak się czujemy. Co sprawia że czujemy się lepiej? Jakie sytuacje sprawiają, że psuje nam się nastrój? Umiejętności czytania siebie, swoich potrzeb trzeba się nauczyć, nie przychodzi ona od tak! Dzięki naszym 5 wskazówkom zrobisz krok w kierunku świadomego życia, a co za tym idzie? Zaczniesz bardziej rozumieć siebie.  

Rutyna jest ważna!

Spisz swój plan dnia na kartce lub w notatniku. Przyjrzyj się uważnie, o której godzinie się budzisz, bierzesz prysznic, kiedy zaczynasz pracę i kiedy ją kończysz. Kiedy najczęściej robisz sobie przerwę na lunch, kiedy jadasz kolację. Jeżeli zauważysz, że większość tych rzeczy odbywa się bez większego ładu i składu, kolejnym krokiem będzie stworzenie własnej rutyny. Dlaczego? Pomoże Ci to znaleźć czas na wykonanie wszystkich obowiązków, lub zaplanowanych rzecz, bez pośpiechu i stresu. Ty panujesz nad tempem swojego życia, a więc żyjesz świadomie. 

Skup się.

Nie pozwól, aby zewnętrzne czynniki ograniczały Twoją zdolność koncentracji i marnowały cenny czas. Telefon jest prawdopodobnie najsilniejszym czynnikiem rozpraszającym uwagę. Spróbuj stopniowo ograniczać dzienne używanie komórki, wprowadzając ją w tryb samolotowy na godzinę, potem na dwie. Dla ambitnych polecamy nawet 3 godzinny odwyk od telefonu. Odzyskaj kontrolę nad swoim życiem, nie pozwól by kontrolowała je technologia.

Zwolnij.

Skup się przede wszystkim na jedzeniu. Daj sobie czas na zastanowienie się co chcesz jeść oraz czego potrzebuje Twój organizm. Każdy aspekt jedzenia jest ważny: smak, zapach, wygląd, struktura czy konsystencja. To samo z dotyczy nawodnienia. Woda i ziołowe herbaty to połączenie idealne. To co pijesz i jesz ma ogromny wpływ na Twój nastrój i ciało.

Dbaj o swoje ciało.

Od przyszłego miesiąca zacznę trenować. Zapiszę się na siłownię, na jogę. Zacznę biegać. Który miesiąc z rzędu powtarzasz sobie w głowie te zdania? Jeżeli zapanujesz nad tempem swojego życia i wprowadzisz wyżej wspomnianą rutyną, znajdziesz czas na dodatkowe zajęcia. Wybierz to, co interesuje Ciebie najbardziej. Jeżeli nie wiesz co to jest, nie bój się próbować! 15 minutowy trening jogi w poniedziałkowy poranek, 30 minutowy bieg we wtorek wieczorem. Dla chcącego nic trudnego, a uwierz nam że Twoje ciało podziękuje Ci za dodatkowy ruch.

Medytuj.

Jeżeli godzinna rozłąka z telefonem to dla Ciebie za dużo, zacznij od całkowitego wyłączenia się podczas 15-20 minutowej medytacji. Uwolnij swój umysł i ciało od ciężaru codziennych zadań i relacji z innymi. Regularna medytacja rano lub wieczorem poprawi jakość Twojego snu, a to wpłynie na Twoją produktywność podczas całego dnia. Potrzebujesz silniejszego argumentu? Nie ma problemu. Zastanawiasz się, dlaczego pomimo zdrowego odżywiania i regularnych ćwiczeń nie jesteś w stanie schudnąć? Odpowiedź jest bardzo prosta – STRES. To główny czynnik w produkcji kortyzolu, który pobudza apetyt i wywołuje uczucie głodu. Uwierz nam, nie ma na co czekać…zamknij się w pokoju, wycisz telefon, zapal świece i zacznij medytować. 

Jeżeli uważasz, że nasze wskazówki są przydatne i zdecydujesz się wdrożyć je w swoje życie – pochwal się tym na Instagramie. Udostępnij zdjęcie pokazujące Twoje postępy i oznacz je #mindfulmonday 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *