Wszyscy kochają arbuza!

Blog Article Watermelon

Zastanawialiście się, dlaczego większość ludzi uwielbia arbuzy – zwłaszcza w te upalne, letnie dni? Arbuz jest czymś więcej niż zwykłą, piknikową przekąską. To odżywcza bomba, której potrzebujecie w Waszym życiu codziennym! Oto 5 powodów, dla których już dzisiaj powinniście udać się do sklepu po arbuza:

  • Arbuz zalicza się do grupy zdrowego jedzenia, ponieważ nie zawiera tłuszczu ani cholesterolu. Jest bogaty w błonnik oraz witaminy A i C, a także jest źródłem potasu.
  • Wpływa pozytywnie na kondycję włosów i skóry. Witamina C jest niezbędna do produkcji kolagenu – fundamentalny element włosów i skóry. Witamina A pomaga chronić skórę przed negatywnym wpływem promieni UV. Arbuz może zapobiegać powstawaniu zmarszczek i starzeniu się skóry w wyniku działania promieni słonecznych. 
  • 92% arbuza to woda. To sprawia, że jest on idealną opcją, aby pomóc Wam utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia organizmu. Nieważne, czy pokroisz go w plasterki, kostkę, wyciśniesz sok czy zblendujesz. Podobne działanie mają nasze kapsułki Aqua Splash, które dzięki swoim składnikom (kwas hialuronowy oraz aloe vera) pomagają nawodnić organizm od wewnątrz.
  • Arbuz nie tylko gasi pragnienie, ale również może ugasić stany zapalne, które mogą przyczynić się do takich chorób jak astma, miażdżyca, cukrzyca i zapalenie stawów.
  • Arbuz zawiera likopen (tak jak pomidory, różowy grejpfrut i gujawa) Nadaje on mu czerwony kolor jak i sprawia, że arbuz ma silne właściwości antyoksydacyjne. Niektóre badania sugerują, że likopen może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób nowotworowych. Likopen obniża zawartość białka uczestniczącego w podziale komórek, co z kolei prowadzi do rozwoju nowotworów. 

Płynąc na fali nieustannej miłości względem arbuza, przygotowaliśmy dla Was smaczny i zdrowy przepis: 

Sałatka z arbuzem:

  • 3 plastry arbuza (pokrojone w kostkę)
  • 3 rzodkiewki (pokrojone w cienkie plasterki)
  • 2 pomarańcze (obrane ze skórki, pokrojone w cienkie plastry)
  • Ser feta 
  • Świeża mięta (ewentualnie kolendra lub pietruszka)

Dressing:

  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • Sok z dwóch limonek
  • 2 łyżki oleju
  • Sól i pieprz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *